Pressmeddelande 191024: Föräldravrålet mottar en miljon kronor av Söderberg & Partners

In Pressmeddelanden

Klimatnätverket Föräldravrålet har fått en gåva på en miljon kronor från det finansiella rådgivningsföretaget Söderberg & Partners.

– Vi är fantastiskt glada för den här gåvan. Klimatkrisen drabbar redan i dag barnen allra hårdast och därför måste vi växla upp vårt arbete. Föräldrar spelar en nyckelroll i att föra sina barns talan för en klimatpolitik i linje med vad vetenskapen kräver, säger Frida Berry Eklund, talesperson för Föräldravrålet.

Söderberg & Partners delar varje år ut en del av sin vinst till aktörer som alla bidrar till ett bättre liv för barn och unga.

–  Föräldravrålet arbetar för ett bättre klimat för våra barn – ett oerhört viktigt arbete som vi vill stödja på alla sätt vi kan. Utöver att stötta deras verksamhet rent ekonomiskt hoppas vi även kunna bidra till att sprida och synliggöra deras viktiga arbete, säger Gustaf Rentzhog, vd för Söderberg & Partners.

Om Föräldravrålet

Föräldravrålet är ett nätverk av 27 000 föräldrar som vill se en kraftfull klimatpolitik i linje med vad vetenskapen kräver. Vi vill ge politikerna mod och kraft att ta de stora besluten. Föräldravrålet arbetar främst med politisk påverkan och opinionsbildning.

Om Söderberg & Partners

Söderberg & Partners grundades 2004 och är en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. De bedriver verksamheter inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. De utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering.

För mer information, var god kontakta:

Frida Berry Eklund, talesperson, Föräldravrålet, 073-620 08 13, frida@foraldravralet.se

Rasmus Löwenmo Buckhöj, informationschef, Söderberg & Partners, 076- 149 50 05,
Rasmus.LowenmoBuckhoj@soderbergpartners.se